Hoe om te gaan met SUV’s en hatchback?

Hoe om te gaan met SUV’s en hatchback?

In autoregelingen is de SUV vaak uitgesloten voor een berijder. Is dat terecht?

Wanneer we teruggaan in de tijd, was de SUV een auto waarmee over ruw terrein werd gereden. De auto had daarom vierwielaandrijving en kostte minimaal € 85.000,-.  Deze SUV’s  waren groot en hadden beperkte gebruiksdoelen. Toen was het goed om ze uit te sluiten in autoregelingen.

Maar is dat nog terecht?

Wel voor de bovengenoemde voorbeelden. Maar fabrikanten maken het ons tegenwoordig moeilijk door bepaalde auto’s een SUV te noemen terwijl het een hatchback is.  Dat betekent dat ze niet calculeerbaar zijn in ons calculatiesysteem . Zo noemt bijvoorbeeld Renault haar Captur een hatchback en Peugeot haar 2008 een SUV. Twee vergelijkbare auto’s zonder vierwielaandrijving. De Captur is wel te kiezen en de 2008 niet. Zo is een Hyundai Tucson een SUV en de Nissan Qashqai een hatchback. De Hyundai kost vanaf 28.007,= (leasetarief 652,=) en de Nissan 26.190,= en 579,= per maand. Eveneens twee auto’s die gewoon door een berijder gekozen moeten kunnen worden.

Terberg Leasing gaat dit soort auto’s voortaan zien als een hatchback zodat ze door uw berijders gekozen kunnen worden. Uiteraard blijven de auto’s die een vierwielaandrijving hebben en meer dan € 50.000,= kosten, uitgesloten.

Binnenkort komt de MijnTerbergleasing-omgeving voor uw berijders beschikbaar om te calculeren en te kiezen. In deze omgeving worden dan bovengenoemde auto’s en de Mazda CX-3, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan, Seat Alteca, Nissan Juke et cetera zichtbaar.