Reparatie, Onderhoud en Banden

  1. 1

    Banden

    • Waar kan ik mijn vraag over 'banden' stellen?

      U kunt een mail sturen naar onderhoud@terbergleasing.nl.

    • Waar laat ik mijn zomer-/winterbanden vervangen?

      De banden kunt u laten vervangen bij Euromaster. Kijk voor een garage bij u in de buurt op garage.euromaster.nl.

    • Ik heb zelf mijn band vervangen/gerepareerd, wat nu?

      Neem contact op met uw dealer of bandenspecialist. Zij controleren de banden. Als zij vaststellen dat de band alsnog vervangen moet worden, dan rekenen wij het restprofiel (het nog niet versleten profiel van de band) aan u door.

    • Een lekke band en nu?

      Per merk/model is het verschillend wat u moet doen. De instructies voor uw leaseauto staan vermeld in het instructieboekje. Als het niet mogelijk is om de band ter plekke te vervangen, neem dan contact met ons op via 030-288 47 74.

    • Is het verstandig om voor winterbanden te kiezen?

      Ja, omdat winterbanden beter geschikt zijn voor lagere temperaturen. De samenstelling van het rubber en het speciale profiel zorgen voor betere grip, veiliger rijden en meer comfort gedurende de wintermaanden.

    • Wanneer laat ik mijn winterbanden monteren? En waar?

      Doe dit tijdig voordat de winter of zomer voor de deur staat. Rond deze periode is het namelijk druk bij de leverancier. Als u de winterbanden meeleast, maakt u een afspraak met Euromaster via het telefoonnummer 0570-679790. Tip: wissel de banden om bij het ingaan van de zomer-/wintertijd.

    • Zijn het aantal winterbanden in mijn leasecontract beperkt?

      Aan het aantal winterbanden zit geen beperking.

    • Wat is een bandenspanningssysteem in de auto?

      Een bandenspanningssysteem is een geïnstalleerd systeem in de auto waarmee de spanning van het dashboard kan worden afgelezen. Het systeem geeft u een melding  indien de spanning te laag is.

  2. 2

    Pech en Hulpverlening

    • Waar kan ik mijn vraag over ‘Pech en Hulpverlening’ stellen?

      U kunt een mail sturen naar onderhoud@terbergleasing.nl

    • Wanneer ben ik zelf verantwoordelijk voor de betaling van hulpverlening?

      U bent zelf verantwoordelijk als: de technische storing eenvoudig zelf is te verhelpen/voorkomen, zoals: brandstoftank leeggereden,  verkeerde brandstof getankt of de  sleutel laten liggen in de auto. Verder bent u verantwoordelijk als de kosten zijn uitgesloten in de Algemene Voorwaarden en de instructies van bijvoorbeeld de hulpverlener niet of gedeeltelijk zijn nagekomen.

    • Wat is het begrip 'buitenlanddekking'?

      In uw leasecontract is standaard opgenomen dat u ook in het buitenland recht heeft op hulp bij pech als ook het laten repareren van de lease auto.

    • Wat betekent het begrip 'binnenlanddekking'?

      Binnenlanddekking is de standaard pechhulp in Nederland die in uw leasecontract zit. Wanneer u onderweg bent binnen Nederland en onverhoopt pech krijgt.

    • Wat moet ik doen bij pech met mijn leaseauto?

      Bij pech met uw leaseauto moet u zo snel mogelijk contact opnemen met Terberg Leasing via het telefoonnummer 030-288 47 74. Onze medewerkers zorgen ervoor dat u snel weer op weg bent.

  3. 3

    Reparaties en Onderhoud

    • Waar kan ik mijn vraag stellen met betrekking tot ‘Reparatie en Onderhoud’?

      U kunt een mail sturen naar onderhoud@terbergleasing.nl

    • Welke oliesoort kan ik gebruiken voor mijn auto?

      Dit is per merk of model verschillend. In het instructieboekje van uw leaseauto vindt u meer informatie hierover.

    • Motorolie bijvullen: hoe doe ik dat?

      De eerste stap is het checken van het oliepeil. Dit doet u bij voorkeur met een koude motor en op een vlakke oppervlakte. Komt het oliepeil in de buurt van het minimum? Dan is het tijd om de motorolie bij te vullen. In het instructieboekje van uw auto staat meer informatie.

    • Hoe onderhoud ik mijn auto op de juiste wijze?

      In het instructieboekje van uw auto vindt u instructies om uw auto op de juiste wijze te onderhouden. U dient een aantal onderdelen preventief zelf te controleren en bij te vullen waar nodig: het oliepeil, het niveau van de koelvloeistof, Niveau van de antivriesvloeistof voor de ruitensproeiers, de bandenspanning en het reservewiel.

    • Wat is een APK-keuring?

      De Algemene Periodieke Keuring (APK) is een wettelijk verplichte autokeuring in Europa. De APK zorgt voor een betere bescherming van het milieu en verkeersveiligheid.

    • Wanneer moet mijn auto APK worden gekeurd?

      Heeft u een personenauto op benzine? Dan vindt de eerste keuring na 4 jaar plaats (keuringsinterval 4-2-2-1 in jaren). Heeft u een personenauto op diesel of LPG? Dan vindt de eerste keuring na 3 jaar plaats (keuringsinterval 3-1-1-1 in jaren). Tip: meer informatie over de APK-keuring vindt u op de websites www.rdw.nl en www.allesoverapk.nl.

    • Als de dealer een lange wachttijd heeft, kan Terberg Leasing dan bemiddelen?

      Ja als de nood hoog is bijvoorbeeld met een acuut technisch mankement aan de auto.

    • Waar laat ik het onderhoud en de reparatie aan mijn auto verrichten?

      Heeft u géén onderhoudsmanagement in uw leasecontact, dan bent u vrij om een afspraak te maken bij een merkdealer naar keuze.

    • Is er toestemming nodig van Terberg Leasing voor onderhoud of reparatie?

      Nee, dit is niet nodig. U kunt direct een afspraak maken bij een officiële dealer van het automerk. De dealer neemt contact met Terberg Leasing op voor toestemming van de werkzaamheden.

    • Wanneer is mijn leaseauto toe aan een onderhoudsbeurt?

      Dit staat vermeld in het instructieboekje van uw auto. U bent verantwoordelijk voor het tijdig maken van een afspraak. Daarnaast bent u ook verantwoordelijk voor het op tijd aanbieden van uw auto voor  tussentijdse olie- en vloeistofcontroles, wettelijke keuringen en merkafhankelijke terugroepacties.

    • Wat is Onderhoudsmanagement?

      Onderhoudsmanagement kunt u mee leasen als extra service. Als uw auto een onderhoudsbeurt nodig heeft, wordt de auto opgehaald, schoongemaakt en teruggebracht op een door u gewenste locatie.

    • Welke voordelen biedt de extra service Onderhoudsmanagement?

      De extra service heeft verschillende voordelen: de auto wordt voor de onderhoudsbeurt opgehaald en teruggebracht, de leaseauto wordt in zijn totaliteit gereinigd en vervangend vervoer wanneer nodig. Als u winterbanden in uw leasepakket heeft, kan de bandenwissel met deze service op locatie worden uitgevoerd.

    • Hoe krijg ik Onderhoudsmanagement alsnog in mijn leaseovereenkomst?

      Door het aan te vragen via een mail naar customercare@terbergleasing.nl.

    • Hoe kunnen problemen met de airco worden verholpen?

      Problemen met de airco kunnen worden verholpen door een merkdealer of erkende aircospecialist.

  4. 4

    Vervangend vervoer

    • Wat is mijn Eigen Risico bij vervangend vervoer?

      Afhankelijk van uw leasecontract zijn de eerste 24 of 48 uur niet meeverzekerd. Deze huurkosten worden doorberekend aan uw werkgever.

    • Wanneer heb ik recht op een vervangende bedrijfsauto?

      U heeft altijd recht op vervangend vervoer. Alleen de vergoeding hiervan start na de duur van de eigen risicoperiode.